Opis zajęć

Warszawa 2019

Jak rozmawiają komputery

Ludzie do porozumiewania się ze sobą używają liter, słów i zdań. Komputery porozumiewają się za pomocą zer i jedynek, czyli za pomocą “języka” binarnego. Na zajęciach nauczymy się na czym on polega oraz podejmiemy wyzwanie zamiany literek na ciąg zer i jedynek. Zrobimy to wszystko bez udziału komputera, za to z wykorzystaniem bystrości wzroku i zręczności palców!

Prowadzący: Tomasz Bartczak
Świat nauczył go jak działają komputery więc teraz on uczy komputery jak rozumieć świat. W domu gra na Cajonie ale tylko gdy sąsiadów nie ma w domu.

Prowadzący: Jarosław Długosz
Na codzień programuje i stara się usprawniać serwis Allegro. W wolnych chwilach chętnie znajduje czas na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Odpoczywa grając w hokej i jeżdżąc na nartach.


Photon

Photon – polski robot uczący najmłodsze dzieci w wieku przedszkolnym podstaw środowiska programistycznego, łatwiej mówiąc „sposobu myślenia robota”. Dzieci programują trasy robota na tablecie, do tego ucząc się i bawiąc wspólnie w grupie.

Prowadząca: Weronika Biront
Prowadząca: Patrycja Rychlik

Wsparcie:
Warsztaty odbywają się dzięki wsparciu Planety Robotów


Lightbot

Rozświetl planszę razem z małym robocikiem, który tylko czeka by wykonać Twoje polecenia! Nauczymy się programować układając program z kafelków-poleceń przechodząc coraz trudniejsze poziomy gry.

Prowadzący: Paweł Piecyk
Programista JVM lubiący dzielić się swoją wiedzą z najmłodszymi. Po godzinach miłośnik jazdy na rowerze.

Prowadzący: Krzysztof Bardziński
Uczył się programowania na komputerkach z magnetofonem podłączanych do telewizora. Pracuje w Allegro. Zbiera książki, kursy i planszówki. Szuka czasu by się nimi nacieszyć.


Lego Mindstorms grupa 6+

Programowanie w środowisku Lab View (graficzne) dedykowane dla dzieci 6-12 lat na robotach LEGO składających się z kostki, będącej „sercem i mózgiem” robota oraz silników i czujników, pozwalających na wprawienie robota w ruch oraz dodanie mu tysiąca funkcji, które sami wymyślimy.

Prowadzący: Jakub Maliszewski
Już od 6 klasy szkoły podstawowej interesuję się robotami i technologią, które stały się moją największą pasją.

Prowadzący: Bartek Grochowski
Domowy majsterkowicz, pasjonat robotyki, druku 3D i programowania.

Wsparcie:
Warsztaty odbywają się dzięki wsparciu Planety Robotów


Micro:bit

Micro:bit to mały komputer pod postacią płytki rozwojowej opartej na 32-bitowym procesorze.
W swojej podstawowej wersji posiada sporo wbudowanych modułów, m.in. akcelerometr czy bluetooth.
Celem naszych zajęć będzie pokazanie młodym adeptom sztuki programowania jak posługiwać się microbitem, jak z nim pracować oraz w jaki sposób tworzyć przy użyciu dedykowanych platform gotowe projekty do wgrania.

Prowadzący: Bartosz Bobrek
W wolnym czasie podróżuję i staram się aktywnie spędzać czas na poszukiwaniu przygód. W obecnych czasach dziecko przy komputerze nie jest kojarzone pozytywnie. Chciałbym zmienić ten punkt widzenia i udowodnić, że pasja związana z informatyką może być dobrą zabawą, a w przyszłości również pożądanym na rynku pracy zawodem.

Wsparcie:
Warsztaty odbywają się dzięki wsparciu youngcoders.io


Lego Mindstorms grupa 8+

Programowanie w środowisku Lab View (graficzne) dedykowane dla dzieci 6-12 lat na robotach LEGO składających się z kostki, będącej „sercem i mózgiem” robota oraz silników i czujników, pozwalających na wprawienie robota w ruch oraz dodanie mu tysiąca funkcji, które sami wymyślimy.

Prowadząca: Adrianna Stankiewicz
Lubię zwierzęta, mam psa i dwie myszki, jestem miłą i sympatyczną osobą, a odkąd pracuję w Planecie Robotów praca z dziećmi stała się moją pasją.

Prowadzący: Adrian Świerczewski
Jestem kreatywny, bardzo lubię zabawę z dziećmi połączoną z nauką robotyki.

Wsparcie:
Warsztaty odbywają się dzięki wsparciu Planety Robotów


Druk 3D

Dowiedz się jak to działa i z czego powstaje, a na koniec zaprojektuj swoją niepowtarzalną nakładkę na ołówek.

Prowadzący: Adam Jaśkiewicz
Zawodowo doświadczony project manager zajmujący się digitalem i e-marketingiem kierujący się zasadą, że detale mają znaczenie na każdym etapie projektu. Prywatnie pasjonat druku 3d zafascynowany nowymi możliwościami jakie otwiera ta technologia.


CodeCombat

Warsztaty realizowane będą przy użyciu platformy CodeCombat


Co czuje robot?

Nasz robot mBot potrafi jeździć, świecić, wydawać dźwięki. Jak każdy porządny robot potrafi też czuć, ale trzeba go tego nauczyć. Nauczymy więc naszego robota czuć i reagować na temperaturę, wilgotność, gaz, wykrywać kolory i położenie. Przywita się też z nami, wykryje obecność w pomieszczeniu.

Prowadzący: Piotr Orłowski
Na co dzień jest menadżerem technicznym w Allegro, a zajęcia dla dzieci traktuje jako ważną inwestycję w przyszłość świata.

Prowadzący: Rafał Augustyniak
Programista pracujący na codzień z językiem JavaScript w warszawskim oddziale Allegro. Prowadził szkolenia z zakresu Front-End. Poza biurem interesuje się fantastyką.

Prowadząca: Wioleta Goździk
Programistka próbująca zarazić dzieci zamiłowaniem do komputerów i nauk ścisłych. Interesuje się astronomią i trochę sportem.


Swift

Podczas zajęć poznamy sympatycznego stworka Byte, któremu będziemy musieli pomóc w zrealizowaniu różnych zadań. Każde z nich wymagać będzie zaprogramowania sekwencji kroków potrzebnych aby przejść do następnego poziomu. Przy okazji poznamy takie zagadnienia jak funkcje, pętle oraz instrukcje warunkowe.

Prowadzący: Tomasz Gębarowski
Programista oraz lider zespołu, pracuje w Allegro. Zafascynował się programowaniem kiedy miał 12 lat. Od tego czasu spróbował wielu różnych technologii, a obecnie tworzy aplikacje mobilne na platformę iOS. Lubi gotować, a ostatnio spełnia się w przydomowym ogródku:-)

Prowadzący: Krystian Kozerawski
Od lat znany jest przede wszystkim jako redaktor naczelny MyApple.pl – największego portalu użytkowników Apple. Kilka lat temu dokonał rzeczy wydałoby się niemożliwej. Mając na karku ponad 40 lat nauczył się Swifta i nie tylko został deweloperem, ale zaczął uczyć programowania w tym języku dzieci w jednej z łódzkich szkół podstawowych. Jego niektórzy uczniowie już piszą swoje pierwsze programy na iPhone’a nie mając jeszcze skończonych dziesięciu lat.

Prowadzący: Piotr Torczyński
Programista z Allegro. Zazwyczaj u niego działa. W wolnym czasie gra w siatkówkę i ogląda Formułę 1.


Python: w poszukiwaniu skarbów

Na zajęciach poznamy podstawy Pythona i z wykorzystaniem biblioteki Arcade stworzymy wspólnie grę w której będziemy zbierać skarby i omijać przeszkody. Mamy nadzieję, że jesteście gotowi na przygodę z Pythonem!

Prowadzący: Paweł Zwierzchowski
Tester oprogramowania na co dzień pracujący z developerami w warszawskim oddziale Allegro. Jego motto to: “udowodnij, że nie działa”.

Prowadząca: Aleksandra Dąbrowska
Testerka Oprogramowania zajmująca się wspólnie z zespołem procesem fakturowym. W wolnych chwilach zakłada plecak na plecy i zdobywa Koronę Gór Polskich.


Zrób swoje Angry Birds’y na telefon

W niecałe dwie godziny dzieci stworzą multiplatformową grę na telefon wzorowaną na uwielbianej przez wszystkich grze Angry Birds. Za pomocą kilku linijek kodu stworzymy pełnowartościową grę. Dzieci będą mogły stworzyć scenerię, mechanikę gry i pobawić się grawitacją. Dzieci będą miały okazję przekonać się, że praca programisty gier może być świetną zabawą, poznają podstwowe polecenia potrzebne do stworzenia gry opartej o fizykę

Prowadzący: Krzysiek Szłapiński
Programista z pasji i zawodu. W wolnych chwilach tworzy z synem gry pixelartowe.

Prowadzący: Tomasz Jackowiak
Deweloper wyrażeń regularnych, lubi placki.


Unity3D – Fly High!

Prowadzący: Radosław Kłos
Zacięty podróżnik krótkodystansowy – pasjonat tras dom – praca i życia na krawędzi ( ponoć nie słodzi herbaty i potrafi zatrzymać mikrofalówkę na sekundę przed końcem czasu!). Programista eventowy, twórca gier i aplikacji mobilnych. Od kilku lat trener programowania dla dzieci i młodzieży. Jeden z ojców założycieli szkoły programowania Code Warriors

Wsparcie:
Warsztaty odbywają się dzięki wsparciu Code Warriors


Czarowanie przeglądarki z Nordic Thingy:52

Będziemy z przeglądarki internetowej łączyć się z sensorem IoT: wydawać mu instrukcje sterujące diodami, odbierać odczyty z czujników. A potem połączymy to wszystko i użyjemy go do sterowania grą.

Prowadzący: Krzysztof Kwiatkowski
Programista w Allegro

Prowadzący: Michał Bareja
Programista z długim stażem. Pracuje w Allegro, gdzie dba o skoordynowanie zakupów z dostawami. W wolnym czasie jeździ rowerem i ogląda seriale. Od niedawna odkrywa co znaczy być ojcem.


Zajęcia dla Rodziców:

Rozwój dziecka, a kontakt z nowymi technologiami, internetem oraz sieciami społecznościowym

Prowadząca: dr Ilona Kotlewska-Waś
Neurobiolożka i neuropsycholożka w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Tytuł doktora nauk biologicznych uzyskała w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Otrzymała stypendium Fulbright Junior Advanced Research Award, dzięki któremu w l. 2017-2018 realizowała projekt badawczy w Centrum Kognitywistyki na Dartmouth College (NH, USA). Zajmuje się tematem uwagi w ludzkim mózgu oraz prowadzi badania dotyczące neurobiologicznych podstaw własności. W wolnych chwilach prowadzi bloga podróżniczego.

Jak nauczyć dziecko programować?

Prowadzący: Piotr Orłowski
Na co dzień jest menadżerem technicznym w Allegro, a zajęcia dla dzieci traktuje jako ważną inwestycję w przyszłość świata.

Rodzic w Cyberświecie

Prowadzący: Maciej Hołoga
Na co dzień związany z technologią w świecie małych i dużych firm. Prywatnie na technologie patrzy przez pryzmat dwóch synów (18 i 10 lat).

Prowadzący: Tomasz Klaudel
Ojciec 10 – cio latki. Zainteresowany wplywam technologii na życie. Obecnie też jej wplywu na dzieci.

Jak przygotować dziecko do życia w cyfrowym świecie (i nie zwariować)?

Prowadząca: Anna Obem
Od 2011 r. pracuje w Fundacji Panoptykon. Autorka poradników powstających w ramach Cyfrowej Wyprawki Panoptykonu. Matka 5- i 10-latka. Na co dzień mierzy się z wyzwaniem wprowadzania swoich dzieci w cyfrowy świat (i nie zwariowania).