Poznań

Warsztaty

PRZYGODY W KRAINIE CYBIT

Gdzieś w cyberprzestrzeni istnieje małe królestwo robotów lego – CYBIT. Jego mieszkańcy uwielbiają rozwiązywać zagadki i łamigłówki przy użyciu specjalnego zestawu znaków. Znaki te zwane Codex są pod opieką króla i królowej krainy CYBIT. Pewnego dnia to spokojne królestwo, zostaje zaatakowana przez tajemniczego i groźnego Teravirusa. Wirus ten zmienia dobre roboty w złe a w elementach krainy zostawia niebezpieczne pułapki. Pomóż synowi króla w ocaleniu kraju, odkryj tajemnicę Codexu i pokonaj Teravirusa. 

JAK ROZMAWIAJĄ KOMPUTERY?

Ludzie do porozumiewania się ze sobą używają liter, słów i zdań. Komputery porozumiewają się za pomocą zer i jedynek, czyli za pomocą “języka” binarnego. Na zajęciach nauczymy się na czym on polega oraz podejmiemy wyzwanie zamiany literek na ciąg zer i jedynek. Zrobimy to wszystko bez udziału komputera, za to z wykorzystaniem bystrości wzroku i zręczności palców! 

FLAPPYBIRDS

Podczas warsztatu uczestnicy poznają czym jest zabawa związana z programowaniem. Za pomocą odpowiednich bloków będą rozwiązywać łamigłówki, które pomogą im ostatecznie w stworzeniu własnej gry. Działającą grą będą mogli podzielić się z przyjaciółmi. 

ZBUDUJ WŁASNĄ GRĘ 3D

Ha! Czas na nowy hit w trójwymiarze. W świecie pełnym możliwości. Z bohaterem, który jeździ, pływa, strzela, zjada, pojawia się i znika. Reaguje na to co się dzieje koło niego. Nauczyłeś go tego. Zaprogramowałeś. 

SCRATCH – BAJKI ROBOTÓW

Czy wiesz, że roboty potrafią się uczyć? Ba… potrafią też wykorzystywać tę wiedzę w praktyce, do pomagania ludziom. Posłuchaj bajki o eterycznym elektrycerzu i jego maszynowych pomocnikach, którzy postanowili stawić czoła zbliżającej się zagładzie swojej planety i zamiast uciekać w odległe krainy, dzielnie ją naprawiają! Wciel się w jego rolę, zaprojektuj nowych pomocników i wytłumacz im za pomocą języka robotów, co dobrego mogą zrobić dla Ziemi. 

CODE MONKEY

Widzieliście kiedyś małpę jeżdżącą na żółwiu? Dzięki takim i innym sztuczkom, wspólnie pomożemy zebrać małpie jej zaginione banany. Jak? Wskazując jej drogę prostymi poleceniami, które wprowadzą uczestników w świat programowania. W prosty i przystępny sposób wprowadzimy podstawowe pojęcia jak instrukcje, obiekty i pętle. CO 

CZUJE ROBOT?

Nasz robot mBot potrafi jeździć, świecić, wydawać dźwięki. Jak każdy porządny robot potrafi też czuć, ale trzeba go tego nauczyć. Nauczymy więc naszego robota czuć i reagować na temperaturę, wilgotność, gaz, wykrywać kolory i położenie. Przywita się też z nami, wykryje obecność w pomieszczeniu. 

PYTHON: W POSZUKIWANIU SKARBÓW

Na zajęciach poznamy podstawy Pythona i z wykorzystaniem biblioteki Arcade stworzymy wspólnie grę w której będziemy zbierać skarby i omijać przeszkody. Mamy nadzieję, że jesteście gotowi na przygodę z Pythonem! 

CO JA PACZE?

Arduino + Scratch? A może jeszcze jakieś czujniki i inne ciekawe komponenty? Pewnie że tak! Złączymy to wszystko razem i zrobimy pożyteczne urządzenie. Będziemy mogli skanować sobie przestrzeń wokół naszego arduino i pokażemy to na ekranie komputera przy pomocy kodu napisanego w Scratchu. 

ANGRY BIRDS NA TELEFON

W niecałe dwie godziny dzieci stworzą multiplatformową grę na telefon wzorowaną na uwielbianej przez wszystkich grze Angry Birds. Za pomocą kilku linijek kodu stworzymy pełnowartościową grę. Dzieci będą mogły stworzyć scenerię, mechanikę gry i pobawić się grawitacją. Dzieci będą miały okazję przekonać się, że praca programisty gier może być świetną zabawą, poznają podstwowe polecenia potrzebne do stworzenia gry opartej o fizykę. 

PIERWSZA GRA Z PHASER

Naucz się z nami, jak stworzyć fajną grę, w której będziesz biegał i skakał, kolekcjonował gwiazdki i unikał niebezpiecznych skaczących piłek. Dowiesz się jak stworzyć własne poziomy i jak kontrolować postaci za pomocą klawiatury.